Hadirnya tanpa kusedari Menggamit kasih cinta bersemi Hadir cinta insan padaku ini Anugerah kurniaan Ilahi Lembut tutur bicaranya Menarik hatiku untuk mendekatinya Kesopanannya memikat di hati Mendamaikan jiwaku yang resah ini Ya Allah Jika dia benar untukku Dekatkanlah hatinya dengan hatiku Jika dia bukan milikku Damaikanlah hatiku Dengan ketentuan-Mu Dialah permata yang dicari Selama ini baru kutemui Tapi ku tak pasti rencana Ilahi Apakah dia kan kumiliki Tidak sekali dinodai nafsu Akan kubatasi dengan syariat-Mu Jika dirinya bukan untukku Redha hatiku dengan ketentuan-Mu Ya Allah Engkaulah tempat kubergantung harapanku Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

lokasi: umah fakhrul
ahli: aku, mgt, fakhrul, yeh, akmal, hussain dan jasmi
masa: 4 ptg lebih

haa... tba2 aku teringat satu kisah pi umah fakhrul aritu.. kami dok bincang pasal pekerjaan.. mula2 mgt la mulakn cita.. dia kata spupu dia yg buat medik kat indon br ja balik n br 3 ari keja. spupu mgt ni gtau la kat mgt kata jgn ambik doktor sbab asyik dok kena mrh ngan doktor pakar jer.. dia kata br dok 3 ari dah tension xdak tahap dah.. dia dah xble tahan.. so dia wat konlusion jgn la ambik medik...

den lg sorang kwn aku lak menyampuk.. si ilyas (pak yeh) pulak ckp abg dia keja dlm engnering.. abg pak yeh ni ckp la keja enginer ni susah.. kdng2 tengah mlm pun kena keja.. n dia pesan la kat yeh supya jgn ambik bidang tu.. laaa.. pastu pakyeh pun ckp klu cmtu bek kita ambik bidang guru jer la.. senang pa... heh...

den lg sorang menyampuk.. sapa tu.. aku laa.. haha.. aku lak gtau kat dpa... aku penah ckp la parent aku yg aku nak keja guru la snang.. den x pasai2 kena mrh.. parent aku xbg aku ambik guru sbab ayah aku kata guru payah.. satg nak kna mrh ngan org atasan la.. mak aku ckp cmtu gak.. parent aku x bg sgt2 klu aku ambik guru... den kami smua org xtau nak kata pa.. pakat gelak smua...

konklusinya tiada keja yg snang... smuanya akan ada masalah.. so jgn jdkn sesuatu keja itu sukar.. hehe...

4 komen:

Afiq berkata...

hahak tol 2
kna la adapt dgn environment
klu nk berjaya
mana da kja sng
x mst suma nk kja 2 ja
toi ark?

Afiq berkata...

cek pa?
maseh2

Afiq berkata...

adoi awat amek mara
ssh woo
str8 a xpa la nk apply mara
tgk pa jd kat pak lan mgt n etc
kn da ssh
isk3
kwn aku 8a ja tp dak mrsm dpt gak
are toi

fattah berkata...

mana la nak tau.. haha.. xpa2.. redha jer.. huhu