Hadirnya tanpa kusedari Menggamit kasih cinta bersemi Hadir cinta insan padaku ini Anugerah kurniaan Ilahi Lembut tutur bicaranya Menarik hatiku untuk mendekatinya Kesopanannya memikat di hati Mendamaikan jiwaku yang resah ini Ya Allah Jika dia benar untukku Dekatkanlah hatinya dengan hatiku Jika dia bukan milikku Damaikanlah hatiku Dengan ketentuan-Mu Dialah permata yang dicari Selama ini baru kutemui Tapi ku tak pasti rencana Ilahi Apakah dia kan kumiliki Tidak sekali dinodai nafsu Akan kubatasi dengan syariat-Mu Jika dirinya bukan untukku Redha hatiku dengan ketentuan-Mu Ya Allah Engkaulah tempat kubergantung harapanku Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

huh.. sudah lama x tulih blog.. maklumlah ati masih blom tenang.. tp skarang alhamdulillah smua jd ok balik... result spm aku hanya dpt 5a1 1a2 3b3.. bio, bi, kim dpt b3 ja.. bla pkir balik mesti ada hikmahnya ni.. hehe.. tp xpa lah.. aku redha ngan apa yg berlaku.. lg pun stiap benda yg berlaku tentu ada hikmahnya... insya allah...

smalam aku pi knduri umah datok a.k.a. fakhrul... sblom tu kna ambik yeh dulu.. nak pi umah yeh dah 20 minit ngan klajuan 100km/h... pastu dr umah yeh lak ke umah datok ambik masa 40min ngan klajuan purata 100km/h gak.. huh.. penat gla.. kami pun bertolak lak.. masa perjalanan tu aku x rasa lenguh lg.. ok la.. tp masa balik lenguh takdak tahap.. haha

masa on da way tu aku terlupa penanda umah datok.. yg aku ingat ada stesen minyak sblom simpang tu.. haa.. dah jumpa.. kami pun belok la.. lg pun bentuk simpang tu mmg sama.. den bla belok aku gtau la kat yeh... "satg sblom titi ada kedai makan n kat ctu belok kiri.." ok.. yeh kata paham... den kami pun jumpa la titi tu..

baca lagi...


yeh pun belok la.. jalan umah datok ni ada sungai... btol la tu.. den aku rasa pelik smacam ja.. sejal bla lak xda jlan tat kat cini.. isk.. musykil2... den aku ckp kat yeh yg dah silap jln.. haha...
kami pun kluar la balik dr simpang td n truskan perjalanan... aku ingat dah terlajak pa.. trus aku kol datok.. tanya dia stesen minyak yg 'jenama' pa.. haha.. dia ckp la petronas... den dlm dok ckp dlm fon sambil bwak motor (jgn tiru!!) trus nampk signboard petronas.. haha.. den kami pun belok la kanan n jumpa titi n kdai makan sblom titi...

huh..?? dlm ati aku dok pkiaq kat kodiang mmg bentuk stiap persimpangn sama ka.. haha.. mana taknya.. umah datok mesti jumpa stesen minyak den belok kanan... pastu ada titi n sblom titi ada kdai makan... haha.. kodiang ni bleh jd bandar cermin ni.. smuanya sama jer...

den kami pun sampai umah datok.. bla sampai saja aku tengok mgt n family dia ada... ada gak sorang pak cik ni.. smuanya pakat pakai lebai termasuk datok.. aiya.. aku dah la x bwak lebai.. ingatkn nak pkai topi keladar ja.. haha.. den fakhrul kata xdak pa aih.. huhu.. nasib..

den masuk tu dengaq la depa dok ckp pasal medik mesir.. aiya.. ni geng2 doktor ni.. aku mana leh campur tangan.. haha.. mgt nak pi mesir nanti.. nampknya bleh la aku panggil ustaz Dr Mgt Ridhwan nanti.. hehe.. tol x mgt?? hehe.. aku plak xtau la nak pi ka x mesir tu.. sbab thn pertama kna byr sndri.. lg pun aku lebih minat mngira dr mmbaca.. huhu..

pa pun aku nak wat istiqarah dulu.. kmudian br pkir.. haa.. sambung balik... den jasmi, akmal n husain sampai.. jasmi gtau yg dia pun sesat jln.. dia kata ada satu tempat yg sama mcm umah datok jlnnya.. haha.. rupa2 nya jasmi pun terslap jln mcm aku.. haha.. so moralnya aku rasa kodiang mmg sama la tempatnya... xcaya ampa try pi.. haha..

so kpd fakhrul... nanti majukn kodiang pas dpt gelaran Dr Fakhrul... hehe

1 komen:

mEGAt... berkata...

uih..aku x sure lagi lah nak pegi ke x..heh..~