Hadirnya tanpa kusedari Menggamit kasih cinta bersemi Hadir cinta insan padaku ini Anugerah kurniaan Ilahi Lembut tutur bicaranya Menarik hatiku untuk mendekatinya Kesopanannya memikat di hati Mendamaikan jiwaku yang resah ini Ya Allah Jika dia benar untukku Dekatkanlah hatinya dengan hatiku Jika dia bukan milikku Damaikanlah hatiku Dengan ketentuan-Mu Dialah permata yang dicari Selama ini baru kutemui Tapi ku tak pasti rencana Ilahi Apakah dia kan kumiliki Tidak sekali dinodai nafsu Akan kubatasi dengan syariat-Mu Jika dirinya bukan untukku Redha hatiku dengan ketentuan-Mu Ya Allah Engkaulah tempat kubergantung harapanku Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu





baca lagi...

Hari pertama

aku sampai pd waktu ptg... azu,fakhrul, husin, matduan, hasif, akmal smua dpa dah ada kat sana kcuali karim, bob, tista.. dpa sampai kol 3 lbih.. azu dengaq kata sampai pkul 10pg lg.. haha... ptg aku bkak buku.. study add math jap... satg nk pi takut xtau nk ajaq jer.. huhu.. tba2 hasif pun kata la leka ar.. kami pun xtau.. haha...

kem tu start pukul 3.30... tp geng2 fesi boyz ni besa la.. stil mcm dulu... lewat jer.. haha.. pkul 4 lebih br kami pi.. haha.. masa nk pi tu kna marah laa ngan pen penyelia asrama... nama pa ntah.. dah lupa.. haha.. sbab pa sbab parking motor ikut ska ja.. dia nak parking keta pun xbleh..adoi..

den kami pun pi dewan nek motor... dekat jer pun.. sampai2 sna nmpk la cikgu man dok terang pengiraan kat dpan mcm kita kena dulu2.. kami pun masuk la dewan wat muka x malu.. elok nk duduk kat blakang tu cikgu man prasan kami.. dia ucap slamat dtg n trus panggil husain suh pi sambung explain jalan kira.. hah.. pa lg.. cuak ar husen.. haha..

ptg tu x watpa pun.. dok blakang sembang sambil chek balik tajuk2 mat tam.. bnyk yg dah lupa.. haha.. den pkul 5 kem abis.. ptg tu x dak pa sgt.. just pi minum ja.. den pi umah ummi sampai 7.30... kira makan keprok jer kat umah ummi.. kat dwan makan dah xdak.. haha

mlm tu kem bermula pd 8.30mlm... tp mlm tu kami ingat nk turun surau solat insyak skali.. elok nk turun tu dengaq laa s.u. disiplin dok bg nasihat.. lama gla.. dkat2 pkul 9 br abis.. kami pun turun la surau... tengok2 form5 xdak pun dlm surau.. adik2 pun gtau la dpa pi dewan pas maghrib td lg.. aiya.. mana la nk tau.. haha.. masa solat insyak tu imam bc surat panjang2 skali ngan tarranum.. hehe.. sdap gak la sora dia.. bdak f4.. dah lupa nama..dlm solat tu imam wat 5 rakaat.. terlupa la tu.. aku wat 4 rakaat ja.. niat kluar imam..

den dkat 9.15 br pi dewan.. huhu... lewat gla.. mlm tu br la bdak2 f5 mai tanya fasi.. kertas 1 je.. so x la susah mcm kertas 2.. huhu.. dkat 11.30 abis la... pastu cikgu man blanja kami makan kat luar.. hehe.. tambahan pula x makan ptg tu.. huhu...

mlm tu kat blik sakit x tdok g... pakat dok mrapu.. haha... dkat2 pukul 2 tu.. elok nk tdok jer xbleh.. karim dok men pes09 kat laptop tista.. pastu x wat silent lak.. kaco habis.. haha...



Hari kedua

6.15pg.... fakhrul bkak lampu n tutup kipas... huh.. panas... den dia pi mandi... yg len dok tdok lg.. pastu dia gerak kami smua... huh.. tringat mcm dok saina lg jer..huhu.. den fakhrul siap n turun surau.. tp kami??? huhu.. yg len dok tdok g.. 6.30 br bangun n mandi.. haha.. solat subuh kat dom jer.. pastu tdok balik.. haha.. ngantok gla.. huhu..

8.00 pg baru pi dwan makan... menu pd pg tu ialah mee goreng.. aiseh... lama x makan masakn dwan makan.. huhu.. kami pun makan.. x sampai 2 sudu aku makan.. rasa x sdap la plak.. haha.. lama dah x makan masakan dwan makan... so aku, karim, akmal, hasif, tokshu just ambik bau jer.. huhu... fakhrul gak yg habis.. huhu...

5 komen:

Afiq berkata...

pak yeh tempek
hahah
bisa tegar
woit awat rambot aku cam terpacak ja

MiBi berkata...

yela2 aku tempek..
tau la aku tak stra8 a pun...
tau la aku tak ley pi US pun bulan 6 nih....
ngata la aku..
ngata la..
tak kesohh..
g pun aku p bukan nak jd fc pun...
ye la..
mna layak kan....

fattah berkata...

wei... lek yeh.. aku geng hg.. tista sorang2 dia jer.. aku pun tempek gak weh..

mEGAt... berkata...

uih, penyelia asrama org baru arr.??
paksu pi mana dah.??

fattah berkata...

penolong la.. pak cik man kot nama dia.. dah lupa.. huhu