Hadirnya tanpa kusedari Menggamit kasih cinta bersemi Hadir cinta insan padaku ini Anugerah kurniaan Ilahi Lembut tutur bicaranya Menarik hatiku untuk mendekatinya Kesopanannya memikat di hati Mendamaikan jiwaku yang resah ini Ya Allah Jika dia benar untukku Dekatkanlah hatinya dengan hatiku Jika dia bukan milikku Damaikanlah hatiku Dengan ketentuan-Mu Dialah permata yang dicari Selama ini baru kutemui Tapi ku tak pasti rencana Ilahi Apakah dia kan kumiliki Tidak sekali dinodai nafsu Akan kubatasi dengan syariat-Mu Jika dirinya bukan untukku Redha hatiku dengan ketentuan-Mu Ya Allah Engkaulah tempat kubergantung harapanku Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

aiya.. dah lama aku x bkak ternet.. maklumlah minggu ni aku x dok kat umah.. isnin dan selasa tdok umah akram.. khamis n jumaat aritu plak tdok kat yan.. chalet kak paklan.. haha.. so arini aku boring xtau nak watpa.. jd arini nak cita pasal kes yg berlaku hari jumaat ptg..
ptg tu pas balik dari yan aku nak pi umah kwn aku sat.. amin namanya.... motor aku ayah aku gn.. aiyo.. aku ngan rilek nya ambik kunci keta mak aku n masuk dlm keta.. lesen plak br ja lesen L.. tu pun br ja ambik td.. kiranya ari tu aku bwak keta xda lesen la... haha.. ptg tu aku kluar dari pintu umah.. tengok kat dpan ada bdak2 dok men apa ntah.. dok baling2 piring.. U.F.O la kot.. aku tengok line mcm dah ok.. aku pun masuk dlm keta n start enjin keta.. kmudian aku tengok skali lg kat cermin sisi n blakang.. bdak2 tu masih lg dok men kat dpan umah aku.. aku rasa dpa bleh nampak aku nak 'gostan' kot.. so aku pun ngan cool tekan cluth n masuk gear R.. kmudian aku tengok skali g.. aku rsa dah slamat.. trus trunkan handbreak.. keta pun 'gostan' pelan2..

tiba........
tayar blakang keta aku terangkat sket.... huh..!! terkejut gla.. tengok kat cermin sisi ada sesuatu bwah tayar sesuatu warna koko sendang menggelupur.. huh!! aku dah langgar bdak2 td ka.. aku berhenti keta n matikan enjin.. aku kluar pelan2 dr pintu keta n tengok pa dah jd..
huh.....

aku telah langgar sekor kucing yg xbersalah.. aduh.. aku rasa serba salah gla.. xlama kmudian kucing tu x menggelupur dah.. aku bersimpati gla.. aku rasa aku dah lenyek kepala dia.. tp x pecah pun la.. den aku panngil adik n mak aku... aiyo.. kena mrh la plak.. mak aku kata len kali tengok la btoi2.. huhu.. mana la nak tau kucing da bwah keta.. pastu aku x jd pi umah kwn aku.. kena la bersihkn jenazah kucing tu.. aku dah jd pembunuh binantang yg x bersalah..nasib bek lesen aku x digangtung.. klu x rugi aku..

so moralnya.. nak nek keta tu bg ada lesen dulu.. ingatlah org tersayang....
hoho..

3 komen:

mEGAt... berkata...

hah..aku igtkan kwn aku dah jd pembunuh manusia..ngeh..~slamat kucing..tp, sdiy larr juga..berkabung..~

Afiq berkata...

ha3 xpo2
jd kenangan bwk keta la 2
hua3

fattah berkata...

haha.. aku pun mula2 ingatkan bdak2..
nasib bek dak..
huhu..